הח"כ החילוני לנשים החרדיות: "הברית בין נתניהו לחרדים קורעת את העם היהודי"

    איתי גדסי 2 Comment on הח"כ החילוני לנשים החרדיות: "הברית בין נתניהו לחרדים קורעת את העם היהודי"
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אראל מרגלית השתתף הבוקר (חמישי) בכנס תעסוקת נשים חרדיות בהייטק ותקף את החיבור בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגות החרדיות.

    "אומרים לנו שיש 'ברית טבעית' בין החרדים לנתניהו", אמר מרגלית, "אני אומר שאין שום ברית טבעית לחרדים עם נתניהו, אלא ברית פוליטית רעה שחוצה את העם היהודי, קורעת אותו מבפנים ומפלגת אותנו. האם הברית הפוליטית הזו עם נתניהו מהווה את השמירה האמיתית על הרצף ההיסטורי היהודי? התשובה שלי היא לא!".

    אראל מרגלית

    לדבריו, "הברית הזאת לא מחברת אלא מנתקת. היא לא מאחדת אלא מנכרת. היא לא מקרבת אלא מרחיקה. זו ברית שאינה משרתת את החברה החרדית, אלא פוגעת בה. ובכך פוגעת בכולנו! בכל העם היהודי! ואת מי משרת הקרע הזה? את מדינת ישראל?  אתכם החרדים? את העם היהודי? לא! הקרע הזה משרת דבר אחד: את הפוליטיקאים שצריכים לקרוע אותנו לגזרים כדי להמשיך לשלוט, בשביל עצמם ולא בשביל העם היהודי".

    בנוסף תקף מרגלית את הימין ואמר כי "לימין אין בעלות בלעדית על היהדות והמסורת, לאף אחד אין. הבידול של החברה החרדית, שנצמדת לחברות הימין הקיצוני מכוח הפוליטיקה וההסתה ומתוך מחשבה שהיא לא תוכל להשתלב בחברה כולה, הוא טעות!".

    בהמשך נאומו אמר כי "אני רואה בשילוב החברה החרדית בשוק העבודה הישראלי הזדמנות אסטרטגית שתשרת את הכלכלה הישראלית בכלל ובתחום ההייטק בפרט. יש פוליטקאים שמשתמשים בשיסוי ופילוג האוכלוסייה בישראל כדלק פוליטי, מעודדים שנאת אחים במקום שיתוף פעולה ועבודה משותפת, צריך לשים לזה סוף".

    מרגלית הוסיף כי "80% מהיהודים בישראל מאמינים באלוקים, 94% עורכים ברית מילה לילדיהם, 70% אוכלים כשר. הנתונים האלה אומרים לנו דבר אחד שאסור לנו לשכוח: כולנו יהודים! כולנו עם ישראל – וזו הברית הטבעית שלנו כולנו כאן בישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם שמתם לב, הוא רק אמר ססמאות אבל לא הסביר את התזה שלו, באיזו צורה קורעת את העם היהודי או את החרדים. הרי בעוד כעשרים שלושים שנה מי שיהיה רוב במדינה זה הציבור החרדי אם כן מה שנעלם לאט לאט זה הציבור החילוני שבורח מארץ ישראל ומיהדותו כמו המחנה הציוני שבורח משבת. 9 חברי כנסת שלה הוצאו מהמלאה בדיון על שמירת שבת. לידיעת הח"כ הנכבד בלי שבת אין עם יהודי אז מי קורע את העם החרדים או המחנה הציוני. שיפסיק לדבר ויתחיל לעשות. ואת זה אני מבין שיודע אז שיהיה בהצלחה..

    2. 1

      ברור רק שאתם באופוזיציה